Ahad, 26 Disember 2010

sayang tuan..

 kio sayang acik mak..

lena tu tidoo

ciap peluk lg..


p/s: kucing pun sayang tuan.. budak2 tak sayang mak bapak...

Sabtu, 25 Disember 2010

rayuan anak kecil

puasla aku merayu2 kat encik abah nak ikot dia.. akhirnya berjaya setelah acik mak suruh je aku naik kereta.. hehehehehe..dengan muke seposen dan tanpa segan silu aku naik je kereta.. da macam budak kecik nak ngekor je encik abah tu.. apa nak buat.. anak bongsu memang camni kan3??
sebenarnya bukanla nak ikut sangat cuma aku teringin nak menjejakkan kaki ke pantai yg da bertahun2 aku tak pernah jejakkan kaki ke sana...
punyelah lama perjalanan je naik mengantuk aku.. sedangkan tempat di tuju tu bukannya jauh sangat.. mungkin kerana dah lama sangat tak p ke pantai tu buatkan aku rasa perjalanannya lama sangat..
air mula pasang

tapi semuanya berbaloi..

masa aku sampai air mula pasang..
ramai yg mula membanjiri tepian pantai..
xmau cite banyak2... walaupun aku dgn encik abah je.. tapi aku enjoy.. heheheheh

nelayan menarik hasil laut...(apa ea agknye tu???)

seorang jejaka memandang ke laut.. apa yg difikirkan agaknye????

keluarga bahagia.. men layang2 gitu.. ^_^

ramai gak yg dok men layang2.. syok je aku tengok..

kat hujung tu la tempat langit dan laut berpacaran.. ^_^

P/S: bak kata azan.. aku ni kuat berangan..

cube jgn buat aku marah!!!!!

aku sgtla pantang bila hal ini berlaku.. mood aku akan terbang untuk 2 3 hari.. ee!!!!! sakit hati aku!!!!
lantakla nak cakap apa.. aku tak suke tetap tak suka la!!! 
ikot suke hati ko je nak pakai harta aku.. ciap mintak password lagi.. minta izin tak tiba2 on je.. ko ingat ko anak raja ikot suke2 nak tibai harta orang?? ko tau tak aku tak suke!!! korang bila nak pape memang pijak semut tak mati! dasar tak tau malu kan korang... eeee!!!!! rasa aku nak saman je korang ni.. harta tu aku beli pakai duit aku.. korang menyumbang sikit pon tak!!! tau nak senang je.. tak guna punye org!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


p/s: sius aku rasa nak bunuh org je skg!!!!

Jumaat, 24 Disember 2010

retro vs urban

tengah duduk2 layan tv tibe2 encik abah bukak cerita dulu2.. apakehalnye la org tua ni???

encik abah: dulu gaji murah je.. keje kontrak gaji RM2.5o. p pasar bawak singgit je.. ikan 20sen.sayur seposen.

achik mak: laksa 20sen dapat banyak..

aku: ?????

tak payah aku cerita semua2 yg diorang dok bebelkan... persoalan sekarang.. kenapa dulu lain dan sekarang lain.. dalam rancangan...

RETRO VS URBAN

udah macam tema mase dinner je.. hehehehehe.. cedok jap tema ni..
dulu lain.. sekarang lain.. betapa beruntungnya anak2 yg lahir pada zaman moden ni.. tak merasa betapa sukarnya,peritnya hidup semasa zaman penjajahan,zaman kedaifan dulu2.. 
dulu mana la ade laptop,internet,brodband ape lg hp mahal2 cam yg kita ada sekarang ni.. dulu nak telepon orang kena la pi public phone... tu pun punyelaa payah nak cari public phone.. 
jom senaraikan pe yg ade mase dulu dan sekarang...

RETRO
  1. semua barang2 murah2.. (nasil lemak 10$, ikan 20$)
  2. tak ada banyak masalah sosial (anak luar nikah;buang bayi,dadah)
  3. orang muda hormat orang tua
  4. semua orang ramah2(saling tegur sapa)
  5. kehidupan sederhana..
  6. kemudahan awam kurang
URBAN
  1. barang mahal2 (nasi lemak ader yg harga RM10)
  2. kes buang anak merata.. masalah sosial berlambak
  3. remaja makin kurang ajar
  4. semua suke buat hal sendiri (kera sumbang)
  5. biar papa asal bergaya
  6. banyak kemudahan awam tapi tak boleh guna..
hah! ni baru sikit.. aku rasa korang mesti ade banyak lagi point kan?????? tengokla betapa jauh bezanya manusia zaman moden dgn zaman 70'an dulu... disebabkan kemudahan,kesenangan yg kita kecapi sekarang ramai anak2 muda mula jauh terpesong dari adat ketimuran yg kita amalkan sekarang ni..
sekarang ni meh kita fikir2 salah siapa semua ni??

 a) mak bapak yg tak ajar ank2??
 b) anak2 yg tak dengar ajaran mak bapak??

sila renung2kan k...

cerita tentang azam...

AZAM???
malam tadi azan sibuk tanye pasal azam aku... azam bg tahun 2011.. azam??? nama orangkah itu?? menggedikla aku ni.. azam pun tak tahu ke?? dalam otak aku cakap azam tu... impian.. keinginan..kemahuan.... yg kita nak realisasikan dalam tahun tertentu.. ataupun macam rancangan jangka pendekla kan??? betul x??? (ni ikot pale aku.. lo ikot pale korang entah ape pulak yeee??)
azam?? aku tak ade azam la.. dan tak terfikir pun pasal azam untuk tahun 2011..
boleh tak kalau aku cakap azam aku nak kawin dengan kim jae won??

cerita azam aku dgn azan..

aku: azam tu ape??

azan: aa??

aku: yg azan cakap malam td tu??

azan: azam tu apa yg fie nak capai thun depan..

aku: penting ke azam tu??

azan: penting.. orang kalau tak ada azam.. tak ade perubahan dlm hidup tak ada kemajuan..

aku: owh..

punyela penting encik azam ni... boleh pengaruhi hidup kita.. tapi aku tak ada azam lg...aku tak terfikir pun pasal ni.. apa ya azam aku??

azan: azam fie nak jadi peramah,banyak kawan... 

eh! encik azan ni ikot sesuke dia je nak tetapkan azam aku..
azam aku nak kawin putera katak?? ehh salah.. putera panda... hehehehe mane satu aku nak ni??
 nanti2la aku fikir azam aku.. kalau ade idea bg tau aku ye.. ^_^

Khamis, 23 Disember 2010

contest: DI MANAKAH SAHABAT BAIK ANDA???

tgh2 jalan2 tinjau2 blog orang tiba2 nampak contest ni.. terase tibe2 nak masuk.. hehehehhe.. agak2 boleh menang ke?? teringin nak teddy bear tu.. agk2 besar tak??? ish.. tertarik ni..
lagipun aku memang nak cerita sal kawan2 aku kat dalam blog ni...

CERITA DIFARE GIRL!!!
D- DILLA
I- IZZAH
F- FARHANA
A- AFIE
R-ROHHA
E- EPA


DIFARE da wujud selama 3tahun.. muda lagi an... nama DIFARE ni dapat dari seorang kawan khayalan aku.. sebab tengok kitaorang ni dah macam kembar 6 tu yg dapat nama DIFARE tu.. diambil dari nama panggilan kitorang..
 kenangan semasa kem tingkatan4(2008)
cun2 kan kawan2 aku.. hehehehehehe (nak cakap aku cun jgk la tu an)
sekarang semua kawan2 aku ini da terpisah..
aku dan epa ke uitm.. epa di utara.. aku di selatan
dilla dan farhana ke politeknik... dilla di timur.. farhana di barat..
hanya rohha dan izzah yang kekal di sekolah.. SMKSAA.. atau lebih dikenali dgn nama SAAS..
walaupun da terpisah kerana kejar cita2 masing2.. tapi setiap kali cuti kitaorang mesti jumpe.. walaupun dah xbanyak habiskan masa bersama2 macam mase sekolah dulu kitaorang masih rapat.. masih kaki menyumpat.. hehehehhehe.. mane nak dapat geng giler meroyan macam ni... kan3????
walaupon jauh beribu batu.. aku harap persahabatan kami kekal hingga akhir hayat aku.. 
 kem tingkatan4
 keluar bersama (2008)
 berkelah atas bukit (2009)
SQM SAAS (2009)

sayang DIFARE GIRL!!!!

khas untuk my BFF..

istimewa untuk cik.....
jangan pernah lemah semangat.. aku sentiasa ada untuk sokong kau.. tak kisah sejauh mane kita.. tapi hati kita tetap dekat..ingat impian kita yg kita rancang selama ni..
kau pernah cakap kat aku dulu..
"semua kepahitan dlm hidup akan buat kita lemah kalau kita tak kuatkan diri kita."
"hidup umpama roda.kejap kat atas,kejap kat bawah"
"apa kita nak tak semestinya kita dpt.."
aku pegang kata2 kau tu.. mungkin sekarang haluan kita berbeza tapi kita masih ada matlamat yg sama.. impian kita.. impian kita bersama..
aku nak kau kuat.. aku sedih bila kau sedih.. aku menangis bila kau menangis.. aku nak kita sama2 kejar impian kita..kalau kau tersungkur sekarang,aku masih ada untuk bangunkan kau... mane tahu akan datang aku pula yg jatuh.. kau akan ada untuk aku kan???
mungkin kita tak pernah bersua muka... tapi kita punyai banyak persamaan.. kita serasi bersama..aku nak kau kuat harungi dugaan ini.. hidup manusia macam roda kan..

aku akan sentiasa ada untuk kau.. hari ini,esok.. dan seterusnye.. kita akan kawan sampai bila2... sampai akhir hayat aku..