Selasa, 17 Julai 2012

suatu ketika dahulu..

suatu ketika dahulu 
aku tersesat dalam hidup
sehingga muncul menjelma
rasa sayang kepadamu..
rupanya inilah cinta
nikmatnya baru ku rasa..
tak terbayang bagaimana 
hidup jika kau tiada..


bila duduk sorang2 macam ni teringat kali pertama aku jumpa dia kat kampus.. macam mana terkejutnya aku nampk dia kat library.. aku masa tu memang teragak2 nak tegur.. sebab takut aku salah orang.. but the end memang betul tu dia dan aku jerit nama dia kat library tu.. masa tu tak fikir malu da.. nasib baik hujan time tu so kalau jerit pun memang orang tak dengar sangat la.. aku betul2 tak sangka dia boleh ada kat kampus aku time tu.. lebih kurang macam jejak kasih la.. walaupun dalam hati masa tu da menyumpah2.. awatla mamat yang aku tak suka ni boleh ada satu kampus dengan aku.. serius aku rasa cam benci sangat.. tapi pura2 cam suka jumpa dia.. cerita ala kadar, tukar ni fon then aku blah.. mase tu aku bagi no fon celcom.. so dia tak tahu no maxis aku.. 

selepas  tu aku tak pernah jumpa lagi dengan dia..lebuh kurang sebulan lebih lepas tu aku terserempak dengan dia.. just tukar senyuman je.. aku text dia lepas tu sebab dia selalu salah text dan call aku.. so aku bagitahulah no yang dia text tu no aku.. tu la permulaan segalanya.. aku mula rapat dengan dia.. mula kenal dia lebih dekat.. macam orang kata  tak kenal maka tak cinta.. bila dah kenal, aku sedar yang dia tak la teruk sangat.. boleh dibuat kawan jugak.. dan aku seronok jadi kawan dia..


hidup aku berubah totally sejak rapat dengan dia.. aku kenal dengan ramai orang.. aku da mula ramai kawan.. kawan2 dia jadi kawan2 aku.. seronok sangat.. sebab aku rasa selama ni melaka tu membosankan sangat.. tapi sejak dia ada aku seronok.. gembira..sebab aku tak sunyi lagi.. aku selalu keluar dengan dia.. makan,jalan2.. almost everythings aku buat dengan dia.. semua kat kampus ingat aku dengan dia bercinta.. but the real things is, we just friends.. best friends maybe.. sebab bila aku sedih mesti aku cari dia.. bila aku rasa nak nangis mesti aku cari dia, dengar dia bercerita.. pastu aku okay macam biasa balik.... hebatkan dia???

dia layan aku baik sangat.. ambik aku kat kolej, pastu jalan pi dewan makan yang sebenarnya depan kolej dia.. sanggup dia jalan banyak2 kali sebab aku. sweet kan?? sweet and sour. pastu antar aku balik kolej.. baik sangat kan??? tolong aku potongkan lamb chop. teman aku makan askrim.. jalan2 kat tasik.. macam2 la.. semua aku nak dia temankan.. baik kan??? baik sangat.. 

yang paling aku tak sangka, dia bagi aku sesuatu masa ari lahir aku.. memang la aku yang mintak tapi aku bukan serius sangat pun..sebab aku tahu dia bukan ada duit pun.. tapi hadiah yang dia bagi pun sesuatu yang aku tak pernah bayangkan dia akan bagi.. sebab we just friend.. cara dia bagi pun mengejutkan aku.. dia kata nak amik beg kat bilik kejap sebab nak pergi library lepas kitorang pi makan sama2... rupa2nya beg tu isi hadiah untuk aku.. sweet sangat.. masa tu aku da memang suke kat dia.. bila dia bagi hadiah, bertambah2 la suka kan???  mana ada perempuan tak suka hadiah.. kalau bagi bunga tahi ayam pun asalkan laki yang  dia suka bagi mesti di anggap special jugakkan??

When I look into your eyes
I see your love that comforts me
Even now when I go to sleep
I wait to see you in my dreams

segalanya berubah dengan lebih drastik lagi.. berubah sangat.. dalam diam aku mula..


(malu..)



Tiada ulasan:

Catat Ulasan