Rabu, 3 Ogos 2011

puasa ke-2 di londurian


pejam celik da puase kedua.. dan akhirnya azam aku untuk puasa pertama kat rumah tak berjaya.. sedih giler nak mati.. tapi sekurang-kurangnya aku tak menangis sebab ada junior2 bilik yang teman aku.. ade pulak sorang junior aku ni menangis sebab tak dapat balik.. teringat aku mase part1 dulu.. aku pun cam tu jugak.. telepon acik mak je nangis.. duduk sorang2 je nangis.. tak ada siapa tahu betapa murahnya airmata aku masa tu kecuali azan.. azan selalu dengar aku menangis masa part1 dulu... kecian dia.. selalu jugak dia marah aku sebab asyik menangis je.. 
puasa dikejauhan ajar aku jadi lebih independent.. yelaa.. da tak ada mak masak untuk aku.. semua kena cari sendiri... kena cepat.. kadang2 terpaksa berkorban untuk orang lain... nasib hidup di rantau kan????? tak ada encik abah yang akan sentiasa belikan air soya untuk aku sepanjang bulan puasa... tu yang paling aku rindu... tak ada gaduh dengan akak siapa nak antar lauk kat uwan (nenek aku). dan yang paling sedih.. tak ada berbuka dengan pelbagai lauk pauk tersusun atas meja.. cuma berteman nasi bungkus.. segalanya bungkus... sahur pulak cuma bertemankan milo panas dan biskut... T_T

semalam, aku dengan junior2 bilik siap berangan kononnya ada makanan pelbagai yang terhidang.. sedangkan hanya ada nasi goreng dan air suam menemani buka puasa kitorang. memang sedih.. tapi better than nothing kan??? sekurang2nya aku berlajar bersyukur dengan apa yang aku ada sekarang..
sekarang pukul 06:56 petang... ada lagi setengah jam sebelum berbuka puasa.. hari ni aku berbuka kueh aje.. sebab lupa nak beli makanan untuk diri aku sendiri.. tak apala.. anggap je tak ada rezeki untuk aku makan sedap2.. tapi tak apa.. esokkan masih ada.. agak2 acik mak masak apa kat rumah tu ye??? mesti sedapkan???? rindunya nak puasa kat rumah.. ToT.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan