Ahad, 28 Ogos 2011

nostalgia rayer...

hari raya hari yang dinantikan semua umat islam setelah sebulan berpuasa.


indahnya raya bila semua ahli keluarga berkumpul dan makan beramai2.. saling gelak ketawa.. dan yang paling best sesi maaf-memaaf dan sesi bagi duit raya.. seronoknya raya bagi budak2 macam aku sebab boleh dapat duit raya.. eh! cikfie budak2 lagi ke?? of coz la.. i bongsu u..
sebenarnya aku teringin nak berkumpul sekeluarga ramai2 dan sambut rayer bersama.. bayangkan family aku yang ada 8orang tu, campur acikmak dan encik abah.. mesti meriah bertambah2 havoc dengan semua ipar2 aku dan anak2 sedara seramai sepuloh orang.. 
tapi...
bilakah akan berlaku?? tiap kali raya mesti ada yang tak ada.. mesti ada yang tak balik.. jelesnya aku dengan family orang lain.. buat gathering dengan family.. seronok sangat... aku tak pernah merasa tu.. okeyla. pernah tapi bukan semua family aku ada..
aku jeles tengok gambar keluarga mera, aku jeles dengar melor berbuka dengan family dia, aku jeles dengar betapa akrabnya family 2 kawan2 aku..


raya juga mengingatkan aku pada dia.. seorang insan yang seolah tahu umurnya tidak panjang lagi.. seorang insan yang seakan2 tahu ajal akan menjemputnya.. seorang insan yang tiba2 tahu akan kesukaan aku.. seorang insan yang tiba2 menjadi manusia yang lain..
pak andak..
semoga roh mu di tempatkan dikalangan orang2 beriman.. amin....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan