Isnin, 22 Ogos 2011

kawin muda???



betul ke kawin muda ni tak elok dan beri banyak keburukan??
now asking yourself... betul ke kawin muda tak sepatutnya diamalkan??
actually, impian aku nak kawin lepas SPM dulu (gatalkan cikfie..) tapi memandangkan aku tak ada calon yang boleh di anggap sesuai dan cukup syarat..terpaksa lah aku tangguhkan impian aku selepas dip.. tapi masalahnya sekarang.. aku still tak ada calon yang sesuai.. bak kata mera..  
" kau tu couple kejap pastu putus,mana nak kekalnye.."
yeah! aku ngaku aku jenis cepat bosan..agak2 kalau aku kawin muda aku cepat bosan tak??
thinking~
aku pernah bahas benda ni dengan roomate aku dulu.. masa part1.. muda2 lagi dah gatal teman ni.. tak malu sesunggoh gamaknye.. :P
ada yang cakap kawin muda ni susah..tak matang.. tak enjoy..tak ..tak.. semua tak la..
tapi bagi aku.. mesti seronok an.. ada orang yang akan support kita.. sokong kita.. jaga kita masa sakit.. memangla parent ada..tapi lain kalau suami dengan isteri punya support.. lain rasanya.. 
mesti bahagia bila diri disayangi.. dicintai.. balik rumah ada orang tunggu.. p kuliah sama2.. dia hantar..leh peluk,leh cium..tak ada sapa nak marah.. dan yang paling bahagia, boleh ada baby.. okey..sekarang pun aku dah ada baby.. tapi tu baby bear.. maksud aku baby..the real baby.. mesti bahagia bila ada anak sendiri.. mungkin bagi sesetengah orang tu, anak beban..lagi2 kalau pasangan yang kawin muda.. tapi bagi aku anak tu anugerah.. ^_^
aku selalu jeles tengok couple yang bawak baby kecik2,tu.. tiba2 teringin nak kawin cepat2 dan timang anak.. agak2 sape2 nak aku tu,meh pinang aku.. hantaran 8ribu serba satu ea..ha.. demand.. tapi kan cuba bayangkan kalau aku kawin sekarang.. 20 taun lagi.. agak2 berapa anak aku ea?? ada macam ni tak ramainya??

ish2.. kalau ramai macam ni matilah aku nak jaga.. okey.. kena rancang awal2.. aku nak kembar 2orang sahaja..
" boleh tak abang??? sayang nak anak 2orang je..abang nak kembar lelaki ke perempuan??"



memang tak la.. tak nak merancang apa2.. biar semuanya ditentukan takdir.. aku terima seadanya.. 
argh! rasa nak kawin sekarang la..

 melor..jom kawin.. ^_^

P/s: gambar melor tak dapat di siarkan dengan jelas atas sebab2 tertentu..harap maklum..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan