Selasa, 30 Ogos 2011

entri sentap:so what!!!???


serius aku tak suka orang ungkit sal aku dulu.. 
ucu: pidah macam mana duduk asrama,okey tak..
nampak tak ayat menganjing + memerli kat situ.. aku yang mendengar hampir tersentap.. 
aku: kalau tak okey dah lama lari daa..
ucu: kalau dari dulu duduk asrama kan elok.. 
nasib baik encik abah bekup..
encik abah: kalau semua orang nak pandai,tak ada lah yang bodoh..
tak ada kena mengena sekolah asrama dengan sekolah biasa.. fine! aku pernah lari dulu.. so what???? ada masalah?? mana boleh samakan aku dengan orang lain..dulu aku kena paksa.. yang ni aku rela hati.. nampak tak beza kat situ.. ingat semua yang duduk asrama tu pandai sangat.. perlissslaaa... tak pandai mana pun.. ingat budak amik angineering tu bijak.. ingat yang pergi belajar luar negara tu sangat brilliant?? tolonglaa.. semua tu nasib je la.. okey! aku just uitm, ur daughter u--.. memang u-- tu nama dia gah sangat.. tapi tak semestinya aku duk uitm aku ni hampeh!! ramai je yang bijak pandai tu lahir dari susah payah kat uitm.. tak payah nak bangga sangat la.. semua orang sama je.. aku tak paham la mentaliti orang2 cam ni.. semua u sama ajela.. yang bezanya usaha.. usaha pelajar tu.. memang aku punya spm teruk dan hanya layak masuk uitm.. i admit it.. tapi sebelum2 ni kena ingat, anak dia tu sentiasa kalah dengan aku.. jangan ingat sekali menang, selamanya menang.. tengok nanti.. aku akan pastikan aku lagi berjaya dari anak2 dia tu.. menyampah! setakat asrama rakyat n M--M je dulu tak payah nak bangga sangat la.. kalau pandai tapi adab tak ada, tak ada maknanya.. aku lari dulu pun sebab manusia2 kat M--M tu tak layak duduk asrama.. tak ada adab..dan belagak..bajet bagus.. 
ish! da terlalu banyak aku mengata.. habis puasa terus buat dosa.. nak senyap je.. emm..~ serius aku tersentap!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan