Isnin, 6 Jun 2011

Part3 uitm lendurian,melaka


06/o6/2011


Genap seminggu aku kat sini.. sekarang aku dah part3, dah jadi senior da.. dapat pulak adik2 instant.. semua panggil aku akak. Alahai.. terasa tua la pulak.. yela.. jarang yang panggil aku akak.. kat rumah pun da biasa kena panggil adik, tup2 kat sini kena panggil akak.. canggung rasanya..
Part3, diploma in banking.. siapa sangka budak sains yang dulunya bercita2 nak jadi pakar sakit jiwa tiba boleh tercampak dalam sastera. Akaun pulak tu, ade kena mengena dengan math yang dia anti giler2 satu masa dahulu.. serius aku tak percaya aku ada kat sini.. cepat2 kejut aku dari mimpi panjang ni. Mimpi belajar buat apa, bagilah mimpi jumpa putera raja ke, mimpi pi jepun ke… ni mimpi belajar.. tak best langsung.. kalau ni mimpi..
tapi ni reality yang perlu aku hadapi.. memang aku langsung tak caya aku ada kat sini.. yang peliknya boleh pulak aku bawak semua subjek kat sini sedangkan aku tak minat langsung banking.. aku pun tak tahu lepas ni apa yang aku boleh buat dengan diploma banking tu.. thinking~ okey, memang la nak continue study an. Tapi course pe??? Aku da la memang tak paham pape pun pasal kejadah semua ni.. tak pela.. Let follow the flow kan.. biar masa menentukan apa yang akan jadi kat masa hadapan.

Sekarang ni aku da tak ada menangis2 lagi sebelum tidor.. aku tidor dengan lenanya.. ciap berdengkur lagi.. (dasyatnya aku..) hahahahhaha.. ^_^ da tak payah nak risau2 lagi sebab ada my dear melor kat sini. Eh2 apa istimewanya si melor ni?? Entah! Aku pun tak tahu.. istimewa??? Nak kata encem?? Memang tak la.. sweet ada kot.. (kalau melor baca ni mesti merajuk) :P tak kisah la apa2 pun, janji aku suka dia.. 'my guardian in silent mode' ^_^
Part3, pertambahan subjek.. okey.. sekarang aku kena harung 7subjek.. mampu ke tak ni??? Jadual aku pun entah cam apa.. serabut semacamje.. penat aku 5hari seminggu.. yang paling sedih, masa untuk melor pun kurang.. almaklumla jadualkan lain2.. dia ada kelas, aku tak ada kelas, dia habis kelas,aku baru nak pi kelas.. -_- tapi tak apa, as long as dia ada kat sini, aku da senang hati da..
Sem ni aku ada bahasa ketiga dan aku pilih mandarin.. kenapa mandarin??? Entahla.. aku pun tak tahu kenapa.. yang pasti giler2 susah.. especially masa nak pronoun dia dengan nak eja.. aku yang sememangnya ada masalah dalam eja mengeja ni memang kalut gilerla.. pastu kena hafal pulak perkataan dia.. memang hancurla.. tapi belajar step by step k. aku bukannya brilliant macam adik adi putra tu, tak hebat macam mardihah.. aku Cuma aku.. si lembap yang belajar secara perlahan2.. si siput. ^_^
Agak2 aku boleh maintain result aku tak??? 4flat??? Memang jauhla.. kena usaha nak dapatkannya.. aku kan taknak bayar ptptipu.. naya kalau aku punye result turun, tak pasal2 mak aku marah + kena bayar ptptipu tu.. seumur hidup tak abis. Mati aku.. tak kawinla gamaknya sebab kena bayar ptptipu yang beribu2 tu, tak masuk interest lagi.. naya2.. okey2 kena belajar betul2.. no more main2 ye cikfie.. karang naya kau.. (semangat ni)

Tak sabar rasanya nak habis diploma.. tapi lepas tu aku nak buat apa ye?? Tak pun aku rasa nak pi fast track tapi mampu ke aku??? Risau tak dapat kolej sem depan.. eh2 cikfie, baru sem3 da fikir sem4 punye cerita.. takpe.. akukan advance.. hahahaha.. thinking~

 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan