Sabtu, 4 Jun 2011

04.06.11

serius aku tak tahu kenapa.. semuanya jadi tak kena.. dia senyap je.. marah lagi ke dia???? besar sangat ke salah aku?? tak tahu nak luah kat siapa.. tak ada tempat tuk mengadu.. nasib baik ade baby bear (bb) teman aku... rasa nak menangis pun ada jugak.. T_T 
semalam bila tahu dia nak balik tiba2 je airmata mengalir. tak ada sebab aku jadi terasa hati.. sedih + +.. aku pun tak tahu kenapa dengan aku sekarang ni. hati aku cepat sangat terasa. memangla aku tak merajuk.. tak marah.. tau2 balik bilik, ingat apa yang jadi, airmata mengalir.. aku da jadi alien ke??
semalam dia tanya aku sanggup ke tunggu dia. aku sebenarnya tak tahu nak jawab apa.. 'tunggu' yang macam mana maksud dia sebenarnya.. lastly aku cakap sanggup.. agak2 'tunggu' yang dia maksudkan tu sama tak dengan 'tunggu' yang aku fikirkan??? emm.. mungkin ye..mungkin tak.
mana agaknya dia??? senyap.. aku rindukan dia. rindu mendengar dia bercerita.. dengan gaya dan memek muka.. rindu nak tengok dia senyum.. rindu nak gaduh dengan dia.. rindu segalanya tentang dia.. 
"oi! cikfie.. baru sehari dia senyap.. baru 3hari kau tak mengadap dia, kau da sasau macam 10tahun tak jumpa.. kau da kenapa!???? dia tu kawan kau jela.. yang kau rindu bagai nak rak tu kenapa?? kawan2 yang lain kau tak rindu pulak!! nonsense! la kau ni cikfie! "
serius aku sendiri pun tak tahu aku kenapa?? aku terasa hati bila dia macam taknak jumpa aku.. mungkin aku tak patut terlalu ikut kata hati.. emm.. ikut kata hati mati.. 
"yang kau sibuk2 fikir pasal dia kenapa fie?? dia tu kawan je.. yang kau nak terover sibuk pasal dia, kawal hidup dia, 24jam nak berkepit dengan dia kenapa?? kau ingat dia tu hak kau?? kau tak pernah declare dengan dia la!! kau ni memang giler la fie..sedar2 la diri kau tu fie.. dia tu kawan kau je.. tak mungkin jadi lebih dari tu.. sampai bila2 pun takkan jadi pape.. memangla dia sayang kau tapi kau tahu ke dia sayang kau macam mana?? pernah ke dia cakap dengan kau dia sayang kau macam yang kau harapkan??? takkan?? so tak payahla nak over2 sibuk nak kawal hidup dia. biarlah dia dengan perempuan mana pun dia nak. kau takde hak fie.. ingatla.. kau bukan siapa2 pada dia.."

ye.. aku bukan siapa2.. ada ke tidak aku tak bagi kesan apa2.. tak akan merubah apa2.. aku tak penting, jauh lagi istimewa.. aku hanya seorang kawan yang tiada nilai apa2.. ye.. cuma kawan.. kawan biasa.. T.T

Tiada ulasan:

Catat Ulasan