Jumaat, 18 Mac 2011

why i love you..

love is undefined.. 
cinta tu subjektif.. boleh jadi macam2.. 
love is secure..
cinta tu ubat.. merawat kesakitan..
kadang2 cinta tu kita tak leh jangka.. hadirnya tiba2 tanpa kita duga.. adakalanya tanpa kita sedar kita sudah jatuh cinta.. 
bila kita mencintai seseorang.. segalanya nampak indah.. semuanya nampak mudah.. seluruh hidup bahagia... asyik ketawa.. senyuman tak lekang kat wajah.. muka pun da macam kena suntik botok.. naik je pipi nye...
cinta juga mampu membuatkan manusia alpa.. leka dengan arus cinta dan belaian manja.. sehingga tersasar jauh dari jalan yang sepatutnya dilalui..
cintaku padanya....
sekadar cinta biasa. yang aku sendiri tak pasti sejauh mana cinta itu mampu bertahan.. melihat kesungguhannya menarik perhatianku.. melayani kehendakku.. sabar menghadapi kedegilanku.. kadang2 hati ni terdetik... mampukah aku menjadi yang terbaik untuknya?? mampukah aku membahagiakannya???? sayangnya aku hanya manusia biasa yang terlalu banyak kelemahan.. terlalu mudah terasa hatinya.. terlalu mudah pecah empangan airmatanya.. 
memang benar sekarang bukan zaman cinta monyet.. cinta boneka. mahupun cinta fotokopi.. sudah tiba masanya aku mencari cinta sejati.. dan mungkinkah die cinta sejatiku?? mungkinkah dia mr.right untukku?? atau hanya mampu singgah sebentar bagi merawat kesunyian kemudian pergi meninggalkan seribu kepahitan??????? 
kenapa aku masih ragu2 dengan hubungan ni??? kenapa aku masih meragui kesungguhannya terhadap ku??? emm.. T_T
mengapa perlu aku babitkannya dengan kisah2 silam ku.. kenangan pahit yang pernah aku lalui dulu.. aku tahu hidup perlu diteruskan. aku perlu mencari seseorang yang menyayangi aku sepenuhnya.. bukan mengejar insan yang tak pernah menghargai aku.. 
cinta terlau istimewa... terlalu unik untuk dibicarakan.. terlalu luas untuk diperkatakan.. love sometimes cant be find.. it suddenly come and go without a reason.. bak kata pepatah.. cinta hadir tanpa bicara tapi hadir dengan sinar mata.. cinta kadangkala tak terluah dengan kata tapi terhasil dari tindakan.. 
cinta.. 
hanya si pencinta tahu akan maksud sebenarnya.. -_-

Tiada ulasan:

Catat Ulasan