Ahad, 6 Mac 2011

my first overnite..

the first overnite in melaka..
seronok?? okeyla.. walaupun berlaku drama airmata sekejap.. started the journey with si gedik to meet our schoolmate.. tapi sesat tak jumpe MP (mahkota perade).. pusing bandar melaka sampai tiga kali.. tapi akhirnya jumpa jugak..tu pun lepas si gedik call uncle dia mintak tunjuk jalan..
 maaf entri kali ni tak ada pic yang aku amik.. kenapa?? tiba2 rasa tak mahu amik apa2 gambar.. tak apa.. aku tunjuk gambar dari abang google jela ea.. 
then jalan2 kejap dengan my schoolmate+her friend and si gedik. jalan2 tengok baju.. love green tshirt, aku suruh si gedik beli tapi dia tak nak sebab kaler baju tu menyerlah sangat.. kenapa kalau menyerlah??? baru lebih semangat an.. ish2 tak paham aku dengan si gedik ni. putih tu menyerlah jugak tapi tak kisah lak nak pakai..
after an hours at MP, aku dan si gedik back to londurian.. amik kawan si gedik. 
8.00 started my night journey.. sebelum mula mengembara malam2 ditemani lampu2 jalan dan bunyi2 kenderaan, aku+si gedik+kawan si gedik makan kat satu restoran di masjid tanah.. aku tak pasti nama restoran tu.. tapi agak unik sebab restoran tu atas tasik.. kat tengah2 restoran tu ada ruang boleh tengok ikan besar2 berenang2. best je..
after that, started journey to MP again.. MP lagi.. nak buat apa?? tengok nite movie.. best?? ok la.. walaupun agak kelucahan ceritanya.. before terus ke MP jalan2 kat jonker walk.. serius ramai orang sampai aku rimas giler2.. bukan ada benda nak beli pun.. last2 aku+si gedik jadi pemerhati tak berbayar sementara menanti kawan dia done membeli dan belah..
after jalan kat jonker walk kitorang pi tengok nite movie.. cerita ape?? entahla.. aku layan je.. si gedik lagi hebat.. boleh pulak tidur.. sangat2 comel..
after nite movie kawan si gedik ajak lepak DP( dataran pahlawan).. seriously aku tak minat duduk situ.. ramai giler yang dating.. lastly aku p duduk dengan si gedik kat taman bunga raya sampai tengok budak2 men fixie dan di situla drama airmata bermula... tak boleh cerita apa yang terjadi. yang pasti membuatkan keadaan jadi tak tentu arah sekejap..

lastly for that night p duduk kat pantai klebang.. sampai pantai tu around pukul 3 kot.. really nice place actually.. tapi aku habiskan masa tidur dalam kereta selama 2jam.. thank to si gedik sebab nak teman aku dalam kereta tu( sebenarnye kena pakse.. :-p)
akhirnya aku keluar jugak dari kereta lepas terasa panas yang amat sangat. niat kat hati nak tengok matahari terbit tapi lastly matahari yang tengok aku.. maceh si gedik sebab sanggup jadikan kaki kau bantal aku ea.. cian kau.. mesti lenguh giler kan.. tapi nak buat macam mana. aku da mengantuk..da tak boleh fikir apa da..
 -_-
journey terakhir pantai puteri after spend 2hours tidor dalam kereta depan kedai mamak.. dan yang paling lawak kawan si gedik pi makan kat kedai mamak tu dan boleh pulak dia tidur kat kedai tu sementara tunggu order.. hahahha.. lawak betul dia tu.. yang mamak tu pun satu kenapa la biar aje dia tidor.. sepatutnya kejutkanla kan3?
pantai puteri penuh dengan orang2 dan mata2 pancing.. ada GP so terpaksalah batalkan niat nak tidur kat pantai tu.. konon2 ada privacy la.. ampeh.. hehehhehe
tapi best tengok karnival kat pantai puteri tu.. ramai orang.. angin dia pun best..
before kembali ke londurian, kitorang singgah makan kat 'restoran omak den' dan kat sini kawan si gedik bertanya sesuatu pada aku.. dan jawapannya sememang tiada.. map guys soalan korang terpaksa dijawab dengan ayat karut marut sebab semua persoalan korang tu tak mungkin terjadi.. ^_^

Tiada ulasan:

Catat Ulasan