Jumaat, 18 Februari 2011

kisah dulu2


i am just a little girl.. 
with broken heart... 
little bit clumsy..
and..
easily to cry..
semalam aku gaduh dengan encik ramah tamah.. sebabnya kecik je tapi seriously aku terase sangat2.. aku sememangnya orang yang amat mudah terasa.. tapi tak tunjukla..
first time gaduh dengan encik ramah tamah. biasanya aku ngamuk je.. dan dia akan pujuk aku.. tapi ni... seolah2 dia juga memboikot aku..  syukur sangat benda ni tak lama. aku baik semula dengan dia.. dia pun mintak maaf kat aku.. senang hati aku sebab dia tak marah2 aku.. 
aku betul2 sayang dia...walaupun aku masih baru dengan dia.. tapi aku tak paham kenapa aku seolah2 telah lama mengenali dia.. dia ok..baik..mesra..manja..menggoda.. ish!puji lebih2 lak..nanti kembang encik ramah tamah tuu...
teringat cinta pertama yang tak kesampaian..cinta monyet agaknye..  apa yang aku tahu dia sekarang kat matrik..aku selalu jugakla ushar2 FB dia.. nak add aku segan.. kenapa?? entahlah.. mungkin sebab perasaan aku yang tak mampu aku luahkan 7tahun dulu.. nama pun cinta monyet...ni dikira cinta ke??
insan kedua yang hadir...istimewa... mengajar aku banyak perkara.. let call him mr.M.. baik.. tapi sayangnya aku insan ketiga dalam hidup M.. dia ada awek da masa aku dengan dia.. tapu entah..aku bodoh agaknya still suke si M tu walaupun da jelas terang lagi tersuluh yang aku ni cuma tempat untuk dia melepaskan kebosanan.. at least aku tersedar jugak akhirnya bila satu malam tu dia tersalah antar mesej cakap rindu segala tapi kemudian dia antar lagi mesej yang kata dia tersalah mesej.. sedihnya aku mase tu.. dan akhirnya aku decide tinggalkan dia dan berpaling pada A..

A.. manusia bertopengkan topeng power rangers.. baik tapi sekadar pura2.. yelaa.. aku kan selebet..tak lawa..tak cun.. tak comel.. dia berpaling kat kawan aku sendiri.. sedih?? more than that.. lepas tu aku kecewa giler2 la.. sampai aku tak pi sekolah lama sangat.. i m totally change... makin pendiam.. tak banyak cakap.. senyap je.. dan selalu sorang2.. lama jugak la aku ubat hati aku ni.. sampai aku berkenalan dengan azan..

azan.. sebelum ni aku selalu cerita pasal azan kan.. tapi sekarang da kurang sebab azan pun da jarang2 contact aku.. (aku yang tak contact dia) since aku berperang dengan azan last year kitorang da tak rapat macam dulu da.. macam biasa la aku dengan azan mana nak baik lama.. paling lama adalah 2bulan camtu pastu perang balik.. azan tak tahan perangai manja aku.. mengada2 aku.. stop thinking like that.. aku dengan azan kawan jelaa..he one of my best friend. azan memang selalu protect aku.. aku sayang dia.. balik pada cerita aku.. dulu ye memang aku ada hubungan dengan azan tapi entahlaa..aku dengan dia tak serasi.. asyik perang je.. setahun jugakla aku tak contact dia sampai awal tahun lepas baru aku baik dengan dia semula.. azan baik..sangat baik..dia sayang aku.. selalu risau pasal aku..selalu bagi semangat.. kadang2 suka marah2 aku bila aku nangis depan dia. yeah..aku memang selalu nangis tapi tu dulu ye.. fie yag sekarang sangat tabah setelah selalu di brainwash oleh azan.. ^_^

then lepas aku putus dengan azan.aku kenal F.. F ni lagi la penipu besar.. aku ni asyik kena tipu jekan.. lama jugak la aku kena tipu.. finally aku tahu siapa dia sebenarnye.. kecewa?? sangat2.. tapi biarla..
semua yang kat atas ni aku tak boleh nak kata betul2 cinta ke tak sebab ni semua cinta siber.. tak pernah jumpe pn.. al-maklum la aku kan pemalu.. segan nak jumpe orang tak kenal.. (pemalu ke??)

kekasih sebenar aku yang pertama..mase aku form4.. mr.ted.. kenapa mr.ted?? sebab dia comel macam teddy bear.. dia ni baik sangat2 baik..sangat2 nak menjaga hati aku tapi dalam diam rupa2nya kasanova.. ish2.. bukan encem mana pun tapi ada jugak yang nak berebut dia dengan aku.. pelikkan?? hehehe.. setahun jugakla aku dengan dia tapi cuma kawan2 kelas dan cikgu2 yang ajar je tahu..couple sekelas memang tak best..asyik jadi bahan je.. tapi tu memori yang paling best pada aku..badai dalam hubungan aku dengan dia bermula bila ada khabar angin yang cakap aku ni orang ketiga..merampas mr.ted dari perempuan lain.. eh sesuke hati aje buat fitnah.. aku tahu pasal fitnah tu dari adik kawan baik aku.. dia sibuk mengata perempuan tu sampai tak sedar yang dikata tu aku.. masa dia bercerita aku cuma mampu tersenyum menahan sakit hati.. pandai jugak aku berlakonkan.. boleh dapat award nanti.. mr.ted baik tapi tak sangka dia sanggup tipu aku. dia selalu teman aku,dia romantik.. selalu letak coklat dalam laci meja aku,pernah bagi aku little blue bear.. selalu belanja aku askerim.. aku rindu saat tu.. tapi dia salahkan aku kenapa dia curang,dia berpaling pada perempuan tu sebab aku.. aku tak layan dia macam pakwe..macam aku mesra dengan laki lain.. akukan pemalu.. nak buat macam mana.. walaupun aku da ubah perangai aku,mula rapat dengan dia tapi tu laa.. tuhan nak tunjukkan agaknya.. pecah jugak rahsia dia couple dengan junior..

aku pulak patah hati.. menangis jugak aku.. tapi entahla.. mungkin tak ada jodoh.. -_- dan sekarang aku dengan mr.ted masih lagi berkawan baik..
akhir sekali..H.. budak sekolah aku jugak tapi lagi tua dari aku.. baik?? romantik?? i don't think so.. first aku jumpe dia aku da mula mesra dengan dia.. ok..dia memang baik tapi baran.. sebelum dapat ushar bukan main..dah dapat macam layan tak layan je.. dengan perempuan lain bukan main melayan..
ye.. aku salah.. aku terlalu cemburu.. tapi siapa tak cemburu kalau cara layanannya berbeza dengan perempuan lain..hubungan aku dengan dia cume bertahan dua bulan.. merana la jugak aku sekejap.. tapi akhirnya aku ok.. putus cinta.. lali sudah..

dan sekarang aku dengan encik ramah tamah.. sampai bila?? entah.. aku pun tak pasti.. masih baru untuk menentukan hala tuju hubungan aku dengan dia.. harap2 bahagia sampai keakhirnya.. jika tidak mungkin tiada jodoh antara aku dengan dia.. terima dengan redha..

P/S; aku sayang encik ramah tamah..



Tiada ulasan:

Catat Ulasan