Jumaat, 25 Februari 2011

benci jadi sayang??

dulu2 orang2 tua selalu cakap.. 

"jangan terlampau membenci seseorang itu, kelak dia akan jadi orang yang paling kita sayang dan jangan terlampau menyayangi seseorang itu, kelak dia akan jadi orang yang paling kita benci.."
aku tak pasti benda ni betul ke tak.. tapi nilah yang orang tua2 dulu2 suke cakap.. lagi2 kalau kite gaduh dengan kawan sekolah yang lelaki.. (aku la tu)..

persoalan sekarang sejauh mana kebenaran pepatah orang2 tua ni???
tapi aku rasa ada kebenarannya jugak.. kawan aku dulu selalu kutuk2 pakwe dia.. alih2 couple dengan budak tu dan bukan main sayang menyayang kat FB.. kalah aku dengan encik ramah tamah.. ^_^
macam akula.. dulu dok menyampah giler2 dengan budak tu.. alih2 jadi kawan aku kat cini.. nasib baik ada dia.. terubat rindu aku kat rumah...
tapi rindu kat encik ramah tamah tak terubat lagi.. macam mana ni???? T_T

Tiada ulasan:

Catat Ulasan