Sabtu, 12 Februari 2011

aku...

kau pergi...
pergi....
sepi tanpa kata..
terdiam dan kaku tak daya kau ku lupa..
apapun kata mereka..
biarkan kenangan berbunga di ranting usia...
aku cuma manusia biasa yang tak mampu lari dari kenangan.. aku yang terlalu dihantui kenangan menyebabkan aku hilang tumpuan dalam realiti kehidupan yang sepatutnya aku jalani.. 
hahahahaha.. kenapa dengan cik fie ni ye.. entri sejak akhir2 ni serius je.. lepas ni dah tak serius da.. masa enjoy kita enjoy.. masa serius kita serius ye.. ^_^
sudah sebulan dan nampaknya aku sudah boleh menerima nama eidah kembali dalam hidup aku.. eidah.. nama yang diberikan seseorang yang pernah bertakhta dalam hati aku.. cewah... siapa agaknya ye.. dia masih ada tapi hanya mampu menjadi kawan.. tak rela ditipu lagi.. aku ni asyik kena tipu jekan.. apalaaa nasib cik fie ni.. mangsa penipuan dan permainan lelaki je.. takdir??? cubaan?? dugaan?? mungkin... tapi tak apa.. sudah tertulis aku ditipu.. supaya akan datang aku lebih peka dalam menilai sesuatu perkara.. waaaahhh.. cik fie da matang la.. (poyo je)..
masalah betulla sejak akhir2 ni blog aku tak boleh upload gambar.. ni yang nak merajuk ni.. taknak post entri lagi.. sabar jela.. kenapa ea tak boleh upload gambar.. bengonglaaaaaaaaaa...
sambung cerita pasal encik ramah tamah.. sekarang ni blog ni da jadi diari cinta ea.. layan jelaaa... semalam perang besar.. tak adalah besar mana.. aku je yang menggedik nak ngamuk sakan.. (mengadakan aku..) akhirnya aku jugak yang mengalah.. nak buat macam mana.. kalau encik ramah tamah yang mengamuk nanti aku jugak yang takut.. dia marah tak makan ubat pun aku  dah menangis.. ni nak gaduh.. seram i.. baran2 aku ni kalah jugak dengan encik ramah tamah.. dia terlalu menyeramkan bagi aku.. macam encik abah garangnye..
actually malam tadi hal kecik je.. aku yang dok besar2 kan hal tu.. akhirnya aku jugak kena ceramah.. encik ramah tamah cakap aku tak boleh terlalu ikut hati.. marah melulu.. nak marah tiba2 je.. kena tanye elok2.. sorry dear.. cik memandai tak sesabar itu. kalau marah aku suke men terjah je.. kesian encik ramah tamah... slow talk is not my style.. hahaha.. so lepas ni aku kena belajar jadi penyabar la.. can i??? cam kelakar je kalau aku jadi penyabar.. mungkin pada pandangan orang aku jenis selamber je.. tapi aku ni baran jugak sebenarnya tapi tak tunjuk.. aku jenis protes dalam diam.. lama2 jadi barah yang tu buat hal memanjang.. kesianla siapa yang jadi laki aku nanti.. kena cari suami yang tak cepat melatah.. kalau tak kahwin sebulan da berpisah.. ish! janganlaa.. kahwin tu sekali seumur hidup. aku tak nak la kahwin banyak kali.. 
sejak akhir2 ni suke pulak aku cakap sal kahwin ye.. macam da tak sabar2 nampaknya.. gatal betul minah ni... 5tahun lagi ye.. sabar2.. tak lama lagi.. 5tahun je.. tahun depan abis diploma,pastu amik degree 2tahun,pastu keje setahun,pastu siapa2 yang berkenan bolehla masuk meminang ye.. hahahahaha... encik ramah tamah?? jodoh tu belum tentu dengan dia.. so berkawanla semampu yang boleh.. ^_^

p/s: malas nak update blog lepas ni.. nak merajuk gambar tak boleh upload.-_-

Tiada ulasan:

Catat Ulasan