Ahad, 26 Disember 2010

sayang tuan..

 kio sayang acik mak..

lena tu tidoo

ciap peluk lg..


p/s: kucing pun sayang tuan.. budak2 tak sayang mak bapak...

Sabtu, 25 Disember 2010

rayuan anak kecil

puasla aku merayu2 kat encik abah nak ikot dia.. akhirnya berjaya setelah acik mak suruh je aku naik kereta.. hehehehehe..dengan muke seposen dan tanpa segan silu aku naik je kereta.. da macam budak kecik nak ngekor je encik abah tu.. apa nak buat.. anak bongsu memang camni kan3??
sebenarnya bukanla nak ikut sangat cuma aku teringin nak menjejakkan kaki ke pantai yg da bertahun2 aku tak pernah jejakkan kaki ke sana...
punyelah lama perjalanan je naik mengantuk aku.. sedangkan tempat di tuju tu bukannya jauh sangat.. mungkin kerana dah lama sangat tak p ke pantai tu buatkan aku rasa perjalanannya lama sangat..
air mula pasang

tapi semuanya berbaloi..

masa aku sampai air mula pasang..
ramai yg mula membanjiri tepian pantai..
xmau cite banyak2... walaupun aku dgn encik abah je.. tapi aku enjoy.. heheheheh

nelayan menarik hasil laut...(apa ea agknye tu???)

seorang jejaka memandang ke laut.. apa yg difikirkan agaknye????

keluarga bahagia.. men layang2 gitu.. ^_^

ramai gak yg dok men layang2.. syok je aku tengok..

kat hujung tu la tempat langit dan laut berpacaran.. ^_^

P/S: bak kata azan.. aku ni kuat berangan..

cube jgn buat aku marah!!!!!

aku sgtla pantang bila hal ini berlaku.. mood aku akan terbang untuk 2 3 hari.. ee!!!!! sakit hati aku!!!!
lantakla nak cakap apa.. aku tak suke tetap tak suka la!!! 
ikot suke hati ko je nak pakai harta aku.. ciap mintak password lagi.. minta izin tak tiba2 on je.. ko ingat ko anak raja ikot suke2 nak tibai harta orang?? ko tau tak aku tak suke!!! korang bila nak pape memang pijak semut tak mati! dasar tak tau malu kan korang... eeee!!!!! rasa aku nak saman je korang ni.. harta tu aku beli pakai duit aku.. korang menyumbang sikit pon tak!!! tau nak senang je.. tak guna punye org!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


p/s: sius aku rasa nak bunuh org je skg!!!!

Jumaat, 24 Disember 2010

retro vs urban

tengah duduk2 layan tv tibe2 encik abah bukak cerita dulu2.. apakehalnye la org tua ni???

encik abah: dulu gaji murah je.. keje kontrak gaji RM2.5o. p pasar bawak singgit je.. ikan 20sen.sayur seposen.

achik mak: laksa 20sen dapat banyak..

aku: ?????

tak payah aku cerita semua2 yg diorang dok bebelkan... persoalan sekarang.. kenapa dulu lain dan sekarang lain.. dalam rancangan...

RETRO VS URBAN

udah macam tema mase dinner je.. hehehehehe.. cedok jap tema ni..
dulu lain.. sekarang lain.. betapa beruntungnya anak2 yg lahir pada zaman moden ni.. tak merasa betapa sukarnya,peritnya hidup semasa zaman penjajahan,zaman kedaifan dulu2.. 
dulu mana la ade laptop,internet,brodband ape lg hp mahal2 cam yg kita ada sekarang ni.. dulu nak telepon orang kena la pi public phone... tu pun punyelaa payah nak cari public phone.. 
jom senaraikan pe yg ade mase dulu dan sekarang...

RETRO
  1. semua barang2 murah2.. (nasil lemak 10$, ikan 20$)
  2. tak ada banyak masalah sosial (anak luar nikah;buang bayi,dadah)
  3. orang muda hormat orang tua
  4. semua orang ramah2(saling tegur sapa)
  5. kehidupan sederhana..
  6. kemudahan awam kurang
URBAN
  1. barang mahal2 (nasi lemak ader yg harga RM10)
  2. kes buang anak merata.. masalah sosial berlambak
  3. remaja makin kurang ajar
  4. semua suke buat hal sendiri (kera sumbang)
  5. biar papa asal bergaya
  6. banyak kemudahan awam tapi tak boleh guna..
hah! ni baru sikit.. aku rasa korang mesti ade banyak lagi point kan?????? tengokla betapa jauh bezanya manusia zaman moden dgn zaman 70'an dulu... disebabkan kemudahan,kesenangan yg kita kecapi sekarang ramai anak2 muda mula jauh terpesong dari adat ketimuran yg kita amalkan sekarang ni..
sekarang ni meh kita fikir2 salah siapa semua ni??

 a) mak bapak yg tak ajar ank2??
 b) anak2 yg tak dengar ajaran mak bapak??

sila renung2kan k...

cerita tentang azam...

AZAM???
malam tadi azan sibuk tanye pasal azam aku... azam bg tahun 2011.. azam??? nama orangkah itu?? menggedikla aku ni.. azam pun tak tahu ke?? dalam otak aku cakap azam tu... impian.. keinginan..kemahuan.... yg kita nak realisasikan dalam tahun tertentu.. ataupun macam rancangan jangka pendekla kan??? betul x??? (ni ikot pale aku.. lo ikot pale korang entah ape pulak yeee??)
azam?? aku tak ade azam la.. dan tak terfikir pun pasal azam untuk tahun 2011..
boleh tak kalau aku cakap azam aku nak kawin dengan kim jae won??

cerita azam aku dgn azan..

aku: azam tu ape??

azan: aa??

aku: yg azan cakap malam td tu??

azan: azam tu apa yg fie nak capai thun depan..

aku: penting ke azam tu??

azan: penting.. orang kalau tak ada azam.. tak ade perubahan dlm hidup tak ada kemajuan..

aku: owh..

punyela penting encik azam ni... boleh pengaruhi hidup kita.. tapi aku tak ada azam lg...aku tak terfikir pun pasal ni.. apa ya azam aku??

azan: azam fie nak jadi peramah,banyak kawan... 

eh! encik azan ni ikot sesuke dia je nak tetapkan azam aku..
azam aku nak kawin putera katak?? ehh salah.. putera panda... hehehehe mane satu aku nak ni??
 nanti2la aku fikir azam aku.. kalau ade idea bg tau aku ye.. ^_^

Khamis, 23 Disember 2010

contest: DI MANAKAH SAHABAT BAIK ANDA???

tgh2 jalan2 tinjau2 blog orang tiba2 nampak contest ni.. terase tibe2 nak masuk.. hehehehhe.. agak2 boleh menang ke?? teringin nak teddy bear tu.. agk2 besar tak??? ish.. tertarik ni..
lagipun aku memang nak cerita sal kawan2 aku kat dalam blog ni...

CERITA DIFARE GIRL!!!
D- DILLA
I- IZZAH
F- FARHANA
A- AFIE
R-ROHHA
E- EPA


DIFARE da wujud selama 3tahun.. muda lagi an... nama DIFARE ni dapat dari seorang kawan khayalan aku.. sebab tengok kitaorang ni dah macam kembar 6 tu yg dapat nama DIFARE tu.. diambil dari nama panggilan kitorang..
 kenangan semasa kem tingkatan4(2008)
cun2 kan kawan2 aku.. hehehehehehe (nak cakap aku cun jgk la tu an)
sekarang semua kawan2 aku ini da terpisah..
aku dan epa ke uitm.. epa di utara.. aku di selatan
dilla dan farhana ke politeknik... dilla di timur.. farhana di barat..
hanya rohha dan izzah yang kekal di sekolah.. SMKSAA.. atau lebih dikenali dgn nama SAAS..
walaupun da terpisah kerana kejar cita2 masing2.. tapi setiap kali cuti kitaorang mesti jumpe.. walaupun dah xbanyak habiskan masa bersama2 macam mase sekolah dulu kitaorang masih rapat.. masih kaki menyumpat.. hehehehhehe.. mane nak dapat geng giler meroyan macam ni... kan3????
walaupon jauh beribu batu.. aku harap persahabatan kami kekal hingga akhir hayat aku.. 
 kem tingkatan4
 keluar bersama (2008)
 berkelah atas bukit (2009)
SQM SAAS (2009)

sayang DIFARE GIRL!!!!

khas untuk my BFF..

istimewa untuk cik.....
jangan pernah lemah semangat.. aku sentiasa ada untuk sokong kau.. tak kisah sejauh mane kita.. tapi hati kita tetap dekat..ingat impian kita yg kita rancang selama ni..
kau pernah cakap kat aku dulu..
"semua kepahitan dlm hidup akan buat kita lemah kalau kita tak kuatkan diri kita."
"hidup umpama roda.kejap kat atas,kejap kat bawah"
"apa kita nak tak semestinya kita dpt.."
aku pegang kata2 kau tu.. mungkin sekarang haluan kita berbeza tapi kita masih ada matlamat yg sama.. impian kita.. impian kita bersama..
aku nak kau kuat.. aku sedih bila kau sedih.. aku menangis bila kau menangis.. aku nak kita sama2 kejar impian kita..kalau kau tersungkur sekarang,aku masih ada untuk bangunkan kau... mane tahu akan datang aku pula yg jatuh.. kau akan ada untuk aku kan???
mungkin kita tak pernah bersua muka... tapi kita punyai banyak persamaan.. kita serasi bersama..aku nak kau kuat harungi dugaan ini.. hidup manusia macam roda kan..

aku akan sentiasa ada untuk kau.. hari ini,esok.. dan seterusnye.. kita akan kawan sampai bila2... sampai akhir hayat aku..

Rabu, 17 November 2010

panda????

kegilaan aku da kembali.. panda.. aku tak tau kenapa.. aku suka sgt panda sejak aku dapat papanda dulu.. papanda tu cik abah belikan untuk aku dulu.. serius. aku sayang giler kat papanda.. tidurpun aku bawak papanda,kemana2 aku angkut papanda bersama walaupun papanda tu besar gedabak.. takla besar mana.. tapi besarla jugak. ni hah muke papanda..ata tu dia.. tapi panda sekarang da tak ada kat aku.. anak buah aku amik dia.. jahatkan?? memang jahat!!!ni si gemok yang rampas papanda dari aku..
  tengok tu..ish berani sungguh nak cium2 cam tu.. hahahahhaha.. ini anak akak aku.. apa gelak2?? cakap aku kena buli dgn budak kecik?? ish.. aku tak mau gaduh dgn budak kecik macam ni.. nanti nangis tak berhenti.. bising je..
sambung semula pasal panda.. korang tak rasa ke panda ni satu binatang yang comel.. meh tengok gambar2 panda yg aku ader. layan k...




comel x??? comelkan... mesti korang da jatuh hati dgn panda ni..... kan3???

Isnin, 15 November 2010

cerita hari ini...

sejak akhir2 ni aku asyik bangun lambat saja.. apa nak jadilah anak dara sorang ni.. hahahahahah hari ini aktiviti aku adalah masak.. (aku reti masak tau).. masak apa?? ikan stim.. sedap ke tak?? nah tengok hasil kerja bantai aku... aku tak taulah apa rasanya.. aku dah lama sangat tak masak.. harap2 jadilah masakan aku.. macam biasa aku buat.. ini rupa hasil kerja aku sebelum masak..
lepas masak nanti aku letak ea.. rasanya rupe sama je.. tak berubah pun.. sejak balik rumah ni macam2 banda pelik aku buat.. sungguh bosan giler!!!! argh! entahlaaa...

Ahad, 14 November 2010

aku yg kebosanan dan kebeleran

baru 2hari kat rumah.. aku dah rasa kebosanan dan kebeleran yg melampau. aku tak tau nak buat ape sebenarnye.. gila2 punye bosan.. apa ye aku nak cerita hari ni?? aku pun tak tau nak cerita apa.. aku bosan sgt2.. teringat kenangan kat londu tu... tempat2 menarik kat londu.. nak tengok??
jom..............
ini dia pandangan dari bilik aku.. romantik tau.. bilik aku mengadap tasik.. amat sesuai untuk honeymoon.. ops!! gatal sudah.. hahahahaha
nampak x jambatan goyang tu.. tu la yg aku lalu setiap hari untuk ke kelas ye.. jambatan tu merentangi tasek timah(tasik tun fatimah).. kenapa timah?? bukan bedah atau senah?? entahlaaa.. aku pun tak tau kenapa.. kalau korang nak tau pi la tanye tok mizan yeee...
nilah tasek timah.. lawa x??? nampak tak tangga batu cave tepi tu??? sebelum naik jambatan goyang tu.. aku kena naik tangga batu cave atau tangga maut.. hahahahaha.. saja bagi nama over2 sikit... 
jambatan tu dinamakan jambatan goyang sebab bila orang ramai naik atau lari2 atas jambatan tu ia akan bergoyang.. sape2 yg ader kat atas tu masa tu akan mengalami mabuk tasik ataupun pening2 unta.. hahahahahahahahahaha.. kesian akukan hari2 naik unta p kelas...aku tak mampu la nak naik kereta..(xmampu ke x reti?).. hahhahaha..
bajet nak tunjukkan korang matahari terbenam la kan.. hahahaa.. silau lak.. lawa tak?? hari aku tengok ni dari bilik aku tau.. jangan jeles..
lawa kan?? (baik korg kate lawa..)
rindu aku nak tengok matahari terbenam dari bilik aku.. sebenarnya bila matahari nak terbenam je bilik aku akan jd terang sebab matahari betul2 tepat kena bilik aku tu.. tapi  ia tetap romantikkan???? hahahahha.........
ini pulak kolej aku jika dilihat dari tasik.. saje aku amik gambar ni.. nak show off kat korang semua.hahahhahhahha.. lawa tak???
ini pulak pandangan di koridor level hijau aku tu.. hahhhahaha.. tu kolej budak laki tau.... kadang2 ade orang yg akan nyanyi kat koridor kolej tu.. lagu nye aku tak pasti tapi bunyi nye mcm ni la... "pergi kasih... pergilah sayang..".. (tapi xpergi2 jgk.. xphm aku)

ini kolej aku. KOLEJ DANG ANUM.. aku bangga tau duduk kolej ni.. kenapa?? aku pun tak tahu kenapa.. hahahhahahhahahahhahahahahha
hah!! ape pulak kat atas ni?? nila hasil kerja aku.. nampak tak nama aku tu?? nampak kan?? lawa x?? x?? memg tak lawa pun.. saje aku nak tunjuk.. yg penting ni hasil kerja aku.... 

ei.. aku da jumpe lagu yg budak2 kat kolej laki tu dok nyanyi memekak malam2.. ni hah.. layan.................

Sabtu, 13 November 2010

selamat ri tua budak gemok!!!!!!!!!!

hari ni bezday akk aku.. sape?? t aku tulis entry sal family aku yea.. arini bezday akk aku tg ketujuh.. alaaa.. yg atas aku tu.. xtau?? ni hah dia..
cantek??
tgkla adek dia..hhaaahahahaaaa..
(perasan sudah)
 pape pun selamat ri lahir kak bilaaaaaaaaaaaaaaaa............

Jumaat, 12 November 2010

selamat tinggal sem1..

hari ni berakhirlah semester satu aku kat uitm ni.. sekejap aje masa berlalu.. rasa macam tak sanggup nak pisah dgn kwn2 kat cini..(konon2 la)
mesti aku akan rindukan level kolej aku yang warna hijau ni..
mesti korang pelik nape aku sayang giler kat kolej aku.. meh aku senaraikan sebab2nya..
1) sebab level bilik aku warna hijau
2) sebab baju blok pon warna hijau
3) aku memg suker GILER dgn warna hijau..
4)sebab warna hijau pon suker kat aku..
hahhahaha.. perasan sudah..

nanti aku mesti rindu roomate aku yg suke sgt buli aku ni... MERA dan EKIN.. roomate kesayangan aku.. aku syg dorang sgt2 walaupun aku sering dibuli tanpa belas kasihan..hahhahaha.. men2 je..
dorang sgt baik dgn aku.. baik sgt.. mesti sepanjang cuti ni aku akan rindukan dorang.. dorang yg suka pura2 gaduh dalam bilik.. MERA yg suke jerit2 dlm bilik cm org marah tapi sebenarnya drama shj.. dia memg drama queen la.. EKIN lak nanti aku mesti rindu dgn cerita2 dia.. mesti aku rindu dgn perkataan 'alamak' dia tu.. comel sgt..

teringat macam ne tiba2 EKIN nak makeover aku untuk jadi model dia.. aku cam pelik la jgk,, tapi apa salahnya kan tolong kawan sambil merealisasikan impian aku untuk jadi model.. hahaha..
memang lawak sangat.. tapi sgt seronok...

nila hasil kerja EKIN.. lawa x?? haha.. cun x aku lepas makeover??
ada cam model x?? (masa untuk perasan jap..haha)
pape pun maceh cik EKIN sebab berusaha mekap aku tgh2 malam dan photoshot aku walaupun hanya dalam bilik.. yang penting impian aku tercapai..
yang pasti lepas ni jgn harap aku nak mekap algi.. xrelaa..... tu yg pertama dan terakhir.. aku lebih suke biasa2 je.. simple gitu....

Jumaat, 5 November 2010

cinta baru??

hah! mesti terkejutkan.. cinta baru?? haha.. aku masih awal untuk itu.. haha
aku dah tak nak bercinta cintun da sekarang.. aku nak kahwin terus.. hahaa.. 
aku mencari cinta sejati..(ayat nak power je)
tp nak wat cam ne.. bbelum masanya lagi.. mungkin satu hari nanti..
kalau payah sangat..
aku suruh je encik abah dan acik mak carikan untuk aku..
bak kate org2 ah..
jodoh mak bapak cari lagi kekal..
yeke???
ntahla.. tu aku xpasti lak...

Khamis, 4 November 2010

berakhirnya kisah cintaa.........

akhirnya episod cinta aku dengan encik H da berakhir.. baru 2bulan aku dgn dia.. sedih? kecewa?
aku rasa lebih dari itu.. dia lelaki pertama yg buat aku begitu selesa dgnnnya..
aku tak perlu berpura-pura.. aku hanya jadi aku.. aku bahagia dgnnya..
kenapa ini terjadi pada aku??
aku kecewa sangat..
rasa segalanye macam dah bermakna..
aku sayang dia..
aku dah mula cintakan dia..
aku memang xmenangis...
tapi hati aku rasa pedih sangat..
aku xpernah bayangkan ini akhirnya cerita cinta aku dengan encik H..
dia selalu buat aku ketawa dan tersenyum.
dengannya aku tak perlu risau apa2..
dia menjaga aku dengan baik sangat..
aku xtahu bagaimana nak gambarkan perasaan aku..


 mungkin x aku macam dalam gambar ni??
terlalu kecewa sampai rasa nak buang hati aku??
adalah cikit kot??
emm.. aku sayangkan dia.. aku rasa sekarang ni aku nak campak hati aku jauh2..
biar aku xingat dia lagi..
tapi mampukah aku??
kenangan aku dengan dia amat sukar untuk aku lupakan..
aku sayangkan dia... sangat2 sayangkan dia..
kalaulah aku boleh buang hati aku ini. aku pasti akan buangnya sekarang..
biar aku tak lagi mempunyai hati..........

Rabu, 27 Oktober 2010

kerana cinta...

cintaa?? benarkah cinta itu buta??
sah laa cinta itu buta.. 
aku lihat tasik..
ramai pasangan sedang bersiar2..
menghayati keindahan alam bersama pasangan tercinta..
cinta ke??
itula persoalannya..
kerana cinta manusia menghalalkan yang haram
kerana cinta manusia rosak pegangan
kerana cinta manusia hilang pertimbangan
wujudkah cinta sejati??
persoalannya apa itu cinta sejati??
cinta yang lahir dari hati??
alahai... 
yelah tu.. 
mulut memang pandai berbicara...
sekarang ni ramai yang tertipu kerana cinta..
sanggup korbankan segalanya kerana cinta..
manusia.
manakah akal fikiran..
yang lelaki dok merenyam..
kononnya cinta kasih sepanjang hayat..
nafsu dah puas,perempuan dicampak tanpa belas kasihan..
yang perempuan ingat2 la sebelum kena.
yang lelaki janganlah jadikan  perempuan nafsu anda..
bayangkan jika hal ini terjadi kepada sedara perempuan anda..
apakah perasaan kalian??
fikir2laa..





Ana Raffali feat. Suhaimi Mior Hassan & Altimet - Kalau Berpacaran.flv